Belépés
Elfelejtettem a jelszavamat

Környezettudatosság

2025-06-21
Kegyelem és békesség! Szeretettel üdvözlök mindenkit! Péter vagyok, vagy Peti, és Nézek ki a fejemből, méghozzá ezúttal a környezettudatossággal kapcsolatos olvasmányaim hatására. Ez az egyik kedvenc témám, úgy hogy többször is vissza fogok térni rá más felvételekben is, de most hadd alapozzam meg hogy miként is hatott rám, ez a mai modern világban sokat taglalt téma: Csapjunk a lecsóba!

Permanens lelkiismeretfurdalásban telnek mindennapjaim. 
Tudniillik olyan korban nőttem fel, amikor soha senki nem beszélt nekem sem fenntarthatóságról, sem környezettudatosságról, sem divezifikációról, de még ökológiai lábnyomról sem. 

Gyerekként felelőtlen léhasággal szívtam a Gyöngy maracuja üdítőitalt műanyag szívószállal(!), és cseppet sem szégyenkeztem emiatt. Sőt, műanyag szívószállal fújtam a WU2 samponból származó buborékokat is, és közben nem gondoltam sem a vegyszerkibocsátásra, sem szegény teknősbékára, amelynek orrába minden bizonnyal ezek a szívószálak később belekerültek.
Sans gene kidobtuk a szemetet, anélkül, hogy előtte szelektáltuk volna. Sőt, a kidobott szemetet a szeméttelepeken komposztálás helyett egyszerűen elégették! 
Aztán húst ettünk, meg tejet ittunk. És közben eszünkbe sem jutott, hogy vegán, de legalábbis vegetáriánus módon étkezzünk. Nem gondoltunk rá, hogy a tehén fingik, meg hogy a disznó, a birka, vagy bármelyik más állat is metánt termel, amivel a légkört károsítja, hozzájárulva a klímaváltozáshoz.

De azóta megtudtam, hogy ugyanezt teszi a fehérember is, különösen a fehér férfi. Ezért is kellenek azok az előrelátó reklámok (Aldi) amelyek megpróbálják lebeszélni a fehérembereket a gyerekvállalásról. Mert a fehérember gyerekei is károsítják a levegőt. És pedig azért gondolom, hogy csak a fehéremberek gyerekei veszélyeztetik a Föld légkörét, mert néger, vagy arab szereplőkkel nem készítenek ilyen reklámot, és nekik nem is mondják, hogy ne szüljenek annyi gyereket, annak ellenére, hogy ők sokkal többen vannak, és egyre-másra csak szaporodnak.
De az ő gyerekeik nyilván tiszta oxigént lélegeznek ki, ezért nem is idéznek elő klímaválságot. Igen. Ez csakis így lehet. Nem lehet véletlen, hogy csak nekünk szólnak ezek a reklámok, nekik viszont nem.
Ahogy a Közel és Távol-Keleten sem foglalkoznak annyit a hulladékkezeléssel, komposztálással, vászonszatyrokkal és vegán életmóddal, mert nyilván az ő műanyagjuk lebomló műanyag, és az ő teheneik – az indiai szent tehenek például – oxigént finganak, mint a néger és arab gyerekek. Csak a patriarchális fehér ember tehenei finganak metángázt, és a patriarchális fehér ember használ káros műanyagot.

Azon ugyan egy kicsit eltűnődtem, hogy ha egyfelől úgy hirdetik a környezettudatosságot, hogy mentsük meg a Földet utódaink számára, akkor miért is ne legyenek utódaink? Akik számára ugye megmenthetjük a Földet. Mert ha nem lesznek utódaink, akkor ugyan kinek, és miért kellene a Földet megmenteni?
Vagy ezt nem úgy kell értenünk, hogy SAJÁT utódaink számára, hanem a pigmentáltabb bőrű embertársaink utódai számára, akik átvenni és élvezni kívánják az általunk kreált javakat?

Na! Ez kicsit rasszistán hangzik! Fussunk újra neki még egyszer!

Nos, ez nyilvánvalóan úgy lehet, hogy a pigmentáltabb bőrű embertársaink és utódaik fotoszintetizálnak, mint a növények. Ez valószínűleg attól lehet, hogy ők már mindannyian vegán életmódot élnek. Azt a széndioxidot lélegzik be, amit a patriarchális fehér férfi termel a gyáraival meg a teheneivel meg a dízel gépjárműveivel is. (A fehér nő is termel, de őt a fehér férfi kényszeríti erre, mert mint tudjuk, párkapcsolati erőszak is van, amit a fehér férfi követ el, a fehér, meg az összes többi nő ellen.
Meg persze a barna férfi ellen is, továbbá a felvilágosult queer, nembináris, és drag queen emberek ellen. Sőt, még csak ezek ellen igazán! Ez remélem mindenki számára világos.)

Csak még azt nem értem, hogy ha megszüntetjük a széndioxidot kibocsátó dolgokat, akkor mit fognak belélegezni sötétebb bőrű embertársaink? Hogy fognak továbbra is fotoszintézist végezve oxigént termelni? 
Ezt azért még megmagyarázhatná nekem valaki, aki ökotudatos, felelősen szelektív, diverzifikált, és főként tudatosan fenntartható…

PS:
A Lidl reklámújság akciós termékeit nézegetve láttam meg egy hirdetést: 
„Óvjuk együtt környezetünket! Válasszon fenntartható kávéink közül! 
Keressük a hiteles tanúsítvánnyal rendelkező termékeket, ezeknél kiemelt figyelmet fordítanak a környezet és az erdők védelmére, valamint a méltányos munkakörülményekre!”

Bevallom, ezidáig bunkó, önző és korszerűtlen módon, mindig csak az árral, meg a minőséggel törődtem. Soha, egyetlen egyszer sem kérdeztem meg egy árufeltöltőt, ha vettem egy sóletkonzervet, hogy:
 - „Mondja kedves! A dolgozók, akik ezt csinálják, kapnak a cégtől kafetériát? Vagy legalább iskolakezdésit a gyerekeknek? Mert ha nem, akkor nem veszem ám meg ezt a fehérbabos füstölt tarját!” – 
De ezek után, természetesen gondolni fogok erre is. Meg nem veszem addig a terméket, míg kellő alapossággal utána nem jártam, hogy az előállítást végző emberek, méltó körülmények között dolgoznak-e.
Mint ahogy tej helyett is majd szójatejet fogok tenni a kávéba, mert csakis így lehet „tudatosan” kávézni (jelentsen ez bármit is), de legalábbis megmenteni a Földet. Ha nem így tennék, még a végén olyan lennék, mint Putyin…
Akkor aztán jól néznénk ki!

Remélem önök is oda fognak figyelni a jövőben ezekre a fontos részletekre, továbbá a politikailag korrekt és etnikailag kiegyensúlyozott reklámhirdetésekre!
A Nézek ki a fejemből blogot olvasták.

Isten áldását kérem mindannyiukra, és kísérjenek figyelemmel továbbra is!
Viszontlátásra, sziasztok!

Hozzászólások (0)